Kameruni törpekecske, mert a google azt mondta

Tervek és programok az utolsó hónapra

2015/09/30. - írta: Benjamin Tompai

Egyre jobban érzem, hogy rohannak el mellettünk a napok. Ránézek a naptárra, és már megint eltelt egy hét. Ráadásul a következő hetekben fogunk igazán turistát játszani, szóval már csak pár nap, és újra Magyarországon. Sok minden nem történik a hétköznapokban, de persze vannak apró történések. Meglátogattak minket más önkéntesek a szervezettől, akik északabbra dolgoztak, és most utaznak haza. Néhány napot velünk töltöttek. Elmentünk együtt fodrászhoz. Közösen strandoltunk és vacsoráztunk az óceánparton. Vasárnap meghallgattunk egy Gospel koncertet (ami inkább hasonlított egy templomi szertartásra, szóval szombaton több, mint 10 óra templomon voltam túl). Tegnap egy közös reggeli után pedig taxiba szálltak, hogy Doualában elérjék a gépüket.

Henri először életében az óceánban.

Pet Lyonga - helyi művész (elhívtuk, hogy mutasson pár fogást a gyerekeknek)

Erre a hétvégére tervezzük a hegymászást. Egyelőre optimista vagyok, de valószínű, hogy gondot fog okozni 4000 méter. Főleg, hogy sose voltam egy kirándulós, hegymászós típus. Már van saját túravezetőnk (Robinson) és hordárunk is. Pénteken vagy szombaton, az időjárástól függően fogunk nekivágni a dombnak. (vagy mégse-kiderült, hogy illagális a túravezetőnk tevékenysége)

Következő héten utazunk Bamendába, ahol talán találunk valami érdekeset, mert itt, Bueaban nem igazán vannak helyi kulturális dolgok. Találtunk egy múzeumot, ahol volt pár maszk és hasonló dolgok, de azok is Kamerun más régióiból származtak.

Sajnos távolabb több okból se tudunk utazni. A legnagyobb gond a távolság. Pár száz kilométer már legalább 10 óra utazás a helyi utak minősége miatt. Az se éppen segíti az utazást, hogy a többi részén az országnak nem beszélnek angolul (vagy valami hasonló), csak franciául. Végül, de nem utolsó sorban Boko Haram nélkül szeretnénk túlélni a három hónapot (északon sajnos elég sok támadást hajtanak végre).

Lassan a gyerekeknek tartott foglalkozások végére is eljutunk. Már csak 2-3 alkalom van hátra. Utolsó előtti órán egy kis tűzhelyet építünk nekik, ahol nagyobb hatásfokkal tudnak főzni, mint simán csak tűzön.

A búcsúfoglalkozáson pedig szeretnénk kivinni a gyerekeket az óceánpartra. (kb. 30 kilométer innen). Itt az összes elem megtalálható lenne, és egy hatalmas élmény lenne számukra. (A legtöbb helyi gyerek és felnőtt nem jut el életében partra, hogy fürödjön az óceánban, pedig még látni is innen.) Egyelőre próbálunk lehetőséget találni a finanszírozásra, mert saját zsebből sajnos 30-40e forintot nem tudunk kifizetni 25 gyerek utazására.

Ha bárki úgy érzi, hogy szívesen segítene, akkor írjon nekem! (b.tompai@gmail.com)

Az árvaházas foglalkozások mellett mindhárman belekezdtünk egy saját projektbe is.

Robert (jazz zenész) szeretne egy jótékonysági koncertet szervezni Észtországban, ahol afrikai (kameruni) hangszereket használnának, és helyi ruhában lépnének fel. Egyelőre még nem fogott bele komolyabban a szervezésbe, így valószínűleg a következő évre fog csúszni.

Észtül tudóknak a blogja: www.kamerun.vulkanodesign.com

Katha egy „Fenntartható táska” projektet indított. Nagy vonalakban arról van szó, hogy helyi afrikai mintás anyagból egy helyi szabóval készíttet kézzel gyártott szatyrokat, amiket az árvaházi gyerekek segítségével tervezett meg.  Akit érdekel bővebben a dolog, annak csatolom a német verziót.

ITT

Ha pedig valaki úgy érzi, hogy szeretne egy ilyen táskát, az jelentkezzen nálam! Adományozásos úton működik, szóval nincs fix ára.

Blogján is lehet találni érdekességeket: www.kathacameroon.wordpress.com

Az én projektem lényege az, hogy kameruni árvák leveleznének magyarországi egykorú gyerekekkel, és ezen keresztül mindkét fél hozzájutna valami új tudáshoz, ami segítheti őket a későbbiekben. Ha valakit érdekel, akkor ezt is elolvashatja bővebben.

ITT

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.